Dentysta Rzeszów   Wyposażenie Sklepów  
  
  Praca w Niemczech, Opieka nad Starszymi
  Strona Główna
  Błędy w odchudzaniu po 40 r.ż.?
  Leczenie Wypadania Włosów
  Ginekologia Estetyczna
  Anafilaksja
  Pakiety Diagnostyczne
  Poduszka do Spania
  Karboksyterapia i Mezoterapia
  Poradnik skutecznego odchudzania po 40-stce
  Trening a Odżywianie
  Ruch na 1-szym Miejscu
  Zdrowa Cera
  Ruszajmy Się Więcej
  Podstawa - Dieta
  Ochrona Oczu, Słońce
  Piękna Karnacja
  Zgrabne i Piękne Uda
  Zdrowe Odżywianie
  Woda Mineralna
  Skóra w Zimie
  Gdy Dokuczają Zaparcia
  Najważniejsze Śniadanie
  Paznokcie
  Szczupła i atrakcyjna po 40-stce ?
  Zdrowe Włosy
  Zdrowa Dieta
  Piękny Biust
  Piękne Włosy
  Piękny Makijaż
  Piękne Zęby
  Piękny Tyłeczek
  Piękne Paznokcie
  Piękne Kolczyki
  Masaż Medycyna Naturalna
  Masaż
  Hydrokolonoterapia
  Zdrowe Jedzenie
  Jak Leczyć Kaca?
  Zapobieganie Biegunce
  Woda a Życie Człowieka
  Depilacja
  Sushi na Zdrowie
  Zgubne Słodycze
  Rekreacja i Wypoczynek
  Rozwój Osobniczy
  Peeling - Moda czy...
  Aromaterapia
  Afrodyzjaki
  Kontakt
  Krzem i Bor dla Skóry
 
 


Gdy Dokuczają Zaparcia

Zaparcia to dość niemiły problem współczesnego społeczeństwa. Kuracja antyzaparciowa powstała zatem dla tych ludzi, którzy mają przeróżne problemy związane z defekacją. Jej zadaniem jest więc poprawienie procesu formowania stolca, a także ułatwienie jego wypróżniania, z czym niektóre osoby właśnie mają poważne kłopoty. Zdrowy człowiek przyjmuje wraz z pożywieniem jakieś 40 gramów tzw. substancji bogatoresztkowych, do których należą błonnik, gumy, pektyny, hemiceluloza i lignina.



Natomiast osoba, która miewa problemy z oddawaniem kału, powinna zwiększyć udział tych elementów w codziennej diecie, nawet do 70 gramów. Substancje te, określane razem mianem polisacharydów, mają bardzo pozytywne znaczenie dla naszego zdrowia. Zacząć należy wpierw od tego, że nie są przed organizm trawione, ale pęcznieją w żołądku, wypełniając go, umniejszając tym samym poczucie głodu.

Poza tym przechodzą przez narządy trawienne, a w szczególności przez odbyt, jelito cienkie i grube, niczym szczotka, czyszcząc i usuwając ze ścianek wszelkie resztki po to, aby nie zgniły, dzięki czemu masa kałowa zdecydowanie się zwiększa (przez co człowiek też waży mniej!). Poza tym polisacharydy te regulują właściwe stężenie glukozy, „złego” cholesterolu oraz trójglicerydów we krwi oraz wiążą wodę z treścią jelit.

Dieta antyzaparciowa może być również stosowana przez osoby z zespołem jelita drażliwego, schyłkiem jelita grubego, miażdżycą, kamicą żółciową, cukrzycą, otyłością czy nowotworem jelita grubego. We wszystkich tych dolegliwościach pomaga szklanka wody wypijana na czczo, łyżeczka masła lub miodu albo też sok z kwaszonej kapusty, przyjmowane albo przed śniadaniem, albo przed snem.

Zatem, podsumowując: osoby z zaparciami bezwzględnie powinny zrezygnować z następujących produktów (źródło: www.twojadieta.info): pasztety, wszelkiego rodzaju tłuste wędliny, tłuste ryby, tłuste mięso: baranina, wieprzowina, podroby, dziczyzna, kaczka, gęś; zbyt duże ilości żółtek jaj, tłuste: mleko, kefir i jogurt, mąka pszenna wysokiego przemiału, kukurydziana, ziemniaczana, pieczywo, które ma w sobie niewielką zawartość błonnika: jasne, pszenne, chleb razowy produkowany na miodzie, słodkości typu: torty, kremy cukiernicze, bita śmietana, kisiele, lody, ciastka; potrawy, które są smażone lub pieczone, zupy na tłustych wywarach, alkohol, kakao, płynna czekolada, mocna kawa i herbata; pralinki, cukierki, ciastka, konfitury; frytki i inne tego rodzaju fast – foody, tłusta śmietana, masło z jakąkolwiek zawartością soli oraz placki ziemniaczane.

Natomiast produkty, godne polecenia, są następujące: desery owocowe, kompoty, galaretki, budynie; surówki, soki, gotowane warzywa; potrawy mięsne duszone, smażone bez tłuszczu; zupy na wywarach z włoszczyzny, jarzynowe, krupniki, mleczne, owocowe; masło w małych ilościach; twaróg i ser z odtłuszczonego mleka; maślanka, odtłuszczone mleko, serwatka; napary z ziół, słaba herbata i słaba kawa (zbożowa); przyprawy: liście laurowe, ziele angielskie, wanilia, cynamon, sól, sok z cytryny; powidła, cukier, syropy, dżemy, miód; galaretki, landrynki, dropsy; każde warzywa i owoce; ziemniaki pieczone i gotowane albo puree; chuda śmietana; oleje (roślinne): słonecznikowy, rzepakowy, sojowy; oliwa w niewielkich ilościach; mięso w galarecie; chuda szynka i polędwica; ryby: karaś, lin, leszcz, szczupak, sandacz, karmazyn, dorsz; nietłuste mięso, np.: konina, królik, cielęcina, wołowina, kurczak, indyk, gołąb; jajka – szczególnie białka, bo żółtka tylko w niewielkich ilościach; chudy biały ser twarogowy; mleko: zsiadłe, odtłuszczone, świeże oraz kefir i jogurt.