Włosy   Dentysta Rzeszów   Cera   Piersi   Uda   Tyłek   Makijaż   Odżywianie   Masaż   Dieta  
  
  Strona Główna
  Pakiety Diagnostyczne
  Leczenie Wypadania Włosów
  Błędy w odchudzaniu po 40 r.ż.?
  Poduszka do Spania
  Ginekologia Estetyczna
  Anafilaksja
  Trening a Odżywianie
  Zdrowa Cera
  Poradnik skutecznego odchudzania po 40-stce
  Ruch na 1-szym Miejscu
  Ruszajmy Się Więcej
  Podstawa - Dieta
  Woda Mineralna
  Skóra w Zimie
  Gdy Dokuczają Zaparcia
  Zdrowe Odżywianie
  Piękna Karnacja
  Zdrowe Włosy
  Ochrona Oczu, Słońce
  Szczupła i atrakcyjna po 40-stce ?
  Paznokcie
  Zgrabne i Piękne Uda
  Najważniejsze Śniadanie
  Piękne Paznokcie
  Piękny Tyłeczek
  Piękne Zęby
  Piękny Makijaż
  Zdrowa Dieta
  Hydrokolonoterapia
  Piękne Kolczyki
  Masaż Medycyna Naturalna
  Masaż
  Piękny Biust
  Piękne Włosy
  Jak Leczyć Kaca?
  Woda a Życie Człowieka
  Zdrowe Jedzenie
  Zapobieganie Biegunce
  Zgubne Słodycze
  Sushi na Zdrowie
  Rekreacja i Wypoczynek
  Rozwój Osobniczy
  Peeling - Moda czy...
  Afrodyzjaki
  Depilacja
  Aromaterapia
  Kontakt
  Krzem i Bor dla Skóry
 
 


Encyklopedia zdrowia
Śniadanie - najważniejszy posiłek dnia

U większości z nas dzień wygląda bardzo podobnie. Budzimy się, odwlekamy moment wstania do maksimum, a potem okazuje się, że musimy już pędzić do szkoły, czy pracy zapominając o porannym posiłku. Ewentualnie starcza nam czasu na spożycie odpowiedniej dawki kofeiny i to wszystko. Dopiero gdzieś około południa przypomina nam się, że właściwie jesteśmy głodni i pochłaniamy pierwszą lepszą rzecz, która napatoczy się nam, a jest to najczęściej drożdżówka, batonik czy gotowa kanapka ze sklepu. Potem dzień toczy się już z górki: szybki obiad, ponieważ wchodząc do domu umieramy z głodu, potem jakieś przekąski przed telewizorem oraz obfita kolacja tuż przed snem. Rankiem budzimy się zmęczeni i obciążeni wczorajszą kolacją, nie mamy ochoty na śniadanie i historia się powtarza. Zataczamy błędne koło, którego skutkiem niestety mogą być problemy ze zdrowiem, zmęczenie oraz nadwaga. Takie zachowanie nie sprzyja organizmowi, dlatego warto zmienić przyzwyczajenia i zacząć jadać śniadanie przed wyjściem z domu. W szczególności w porze jesienno-zimowej, gdy organizm jest bardziej narażony na złapanie infekcji oraz na wyziębienie powinniśmy zadbać o to, aby znaleźć czas na śniadanie w porannej krzątaninie. Poranny posiłek powinien dostarczać nam tyle energii, abyśmy mieli siłę na stawienie czoła nowym obowiązkom i zadaniom. Kiedy jesteśmy głodni, nasz umysł nie pracuje prawidłowo. Objawia się to zmęczeniem, brakiem zapału i złym samopoczuciem. Jeśli chodzi o zawartość kaloryczną, śniadanie powinno mieć 40% udziału kalorycznego w całodziennym odżywianiu. Dlatego też śniadanie powinno być konkretne. Pobudza ono nas do działania i zwiększa koncentrację. Jakże mylnym stwierdzeniem jest, iż osoby, które chcą się odchudzać powinny sobie odpuszczać ten jakże ważny posiłek. Przyczyną nadwagi jest zazwyczaj błędny sposób odżywiania, czyli podjadanie słodyczy, żywienie się fast-foodami, brak ruchu itd., ale również pomijanie śniadań. Jest udowodnione, iż osoby które jedzą śniadania mają mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z wagą, niż osoby które ich nie spożywają. Dlaczego tak się dzieje? Otóż organizm od rana potrzebuje konkretnej dawki energii, aby rozpocząć kolejny aktywny dzień. Jeśli nie dostarczymy ciału żadnego pożywienia, to narastający głód spowoduje napad obżarstwa.

Osoby, które objadają się wieczorami, to zazwyczaj te, które ominęły śniadanie, więc aby uniknąć przejadania się w ciągu reszty dnia, zalecane jest spożywanie porannego posiłku. Najkorzystniej od rana jest zjeść np. jogurt z płatkami i owocami, grahamkę z masłem, szynką i jakimiś warzywami, a także warto wypić szklankę soku, najlepiej świeżo wyciśniętego. W mroźne zimowe dni możemy od rana wypić gorące kakao, lub mleko z miodem, które rozgrzeje nasz organizm. Jednak oprócz tego, iż śniadanie powinno być paliwem na następnych parę godzin, to powinno być bogate w witaminy i minerały. Dlatego, też nie powinniśmy zapominać o owocach i warzywach w naszym porannym menu. Możemy przyrządzić sobie koktajl owocowy, czy też warzywny. Nie powinniśmy jednak zapominać, że owoce są również bogate w cukry (fruktozę) i mają swoją wartość kaloryczną. Naszą uwagę powinniśmy przede wszystkim skupić na soki kupowane w sklepach, które oprócz wsadu owocowego mają dużą ilość cukru. Osoby, które pracują nad swoją wagą i ograniczają ilość kalorii w spożyciu dziennym, mogą także zjeść konkretne śniadanie, ale powinny za to mieć lekką kolację. Pamiętajmy o tym, że to sposób, w jaki przyrządzamy danie często nadaje kaloryczność daniu. Zdrowsze są dania gotowane na parze, czy też pieczone na grillu, niż smażone w dużej ilości tłuszczu. Jedzmy, więc śniadanie na zdrowie, jako dobry początek dnia!