Dentysta Rzeszów   Wyposażenie Sklepów  
  
  Praca w Niemczech, Opieka nad Starszymi
  Strona Główna
  Błędy w odchudzaniu po 40 r.ż.?
  Leczenie Wypadania Włosów
  Ginekologia Estetyczna
  Anafilaksja
  Pakiety Diagnostyczne
  Poduszka do Spania
  Karboksyterapia i Mezoterapia
  Poradnik skutecznego odchudzania po 40-stce
  Trening a Odżywianie
  Ruch na 1-szym Miejscu
  Zdrowa Cera
  Ruszajmy Się Więcej
  Podstawa - Dieta
  Ochrona Oczu, Słońce
  Piękna Karnacja
  Zgrabne i Piękne Uda
  Zdrowe Odżywianie
  Woda Mineralna
  Skóra w Zimie
  Gdy Dokuczają Zaparcia
  Najważniejsze Śniadanie
  Paznokcie
  Szczupła i atrakcyjna po 40-stce ?
  Zdrowe Włosy
  Zdrowa Dieta
  Piękny Biust
  Piękne Włosy
  Piękny Makijaż
  Piękne Zęby
  Piękny Tyłeczek
  Piękne Paznokcie
  Piękne Kolczyki
  Masaż Medycyna Naturalna
  Masaż
  Hydrokolonoterapia
  Zdrowe Jedzenie
  Jak Leczyć Kaca?
  Zapobieganie Biegunce
  Woda a Życie Człowieka
  Depilacja
  Sushi na Zdrowie
  Zgubne Słodycze
  Rekreacja i Wypoczynek
  Rozwój Osobniczy
  Peeling - Moda czy...
  Aromaterapia
  Afrodyzjaki
  Kontakt
  Krzem i Bor dla Skóry
 
 


Ruszajmy się więcej!

Zasada jest jedna, prosta i konkretna: nie da się trwale i efektywnie schudnąć, jeśli do programu odchudzania nie włączy się aktywności fizycznej. Nawet najlepsza dieta, najlepiej i najzdrowiej przeprowadzona, nie jest w stanie zagwarantować tak samo dobrych rezultatów, co zmniejszenie przyjmowanych kalorii połączone z wyważonym wysiłkiem. Tylko sport, choćby w minimalnych ilościach, wprowadzony w rozkład dnia, tygodnia lub miesiąca – potrafi zdziałać cuda. Cuda te będą naturalnie szybciej zauważalne i bardziej zadziwiające, jeśli będziemy się ruszać częściej i intensywniej. Ale uwaga! Intensywniej – nie oznacza to, że wyczerpująco. A przynajmniej nie na samym początku, gdyż uprawianie sportu ma być przede wszystkim przyjemnością. Toteż – dla udogodnienia, można sobie samemu wybrać najlepszą dyscyplinę, którą najbardziej się lubi i samemu można narzucać sobie tempo i częstotliwość powtórzeń. No, oczywiście, jeśli ktoś woli mieć motywację, może to wszystko wykonywać pod okiem trenera. Jeśli jednak komuś nie zależy aż tak na spektakularnych sukcesach, a jedynie na lepszym samopoczuciu, zdrowiu oraz figurze – wystarczy, że sam sobie zorganizuje treningi. Mogą to być nawet spacery – byle, żeby były regularne. Przy wysiłku nie trzeba się nawet spocić ani dostać zadyszki – to nie jest konieczne, by móc o sobie powiedzieć, że był on efektywny.

Zamiast wyczerpującego treningu dużo ważniejszy jest przymiotnik: „regularny”, który służy uzyskaniu pożądanej przez każdego odchudzającego się sylwetki. Nie rozumie się przez to wyciskającego ostatnie poty sportu wyczynowego. Z pewnością piętnaście minut systematycznych ćwiczeń dziennie zrobi swoje – pobudzi krążenie oraz przemianę materii, przez co możliwe jest spalenie większych ilości tłuszczu.
Sport można uprawiać grupowo, na przykład w siłowni, ale też zupełnie indywidualnie. Każde z tych form ma swoje plusy i minusy – minusem tej drugiej jest z pewnością brak motywacji i pewności, czy ćwiczenia wykonywane e rzecz jasna – nie każdy tego chce, nie każdy tego właśnie potrzebuje, wielu ludzi krępuje to, że ktoś patrzy na nich, jak wylewają z siebie siódme poty, a i wyglądają przy tym komicznie.
No, cóż – jeśli zatem decydujesz się na ćwiczenia indywidualne, pamiętaj o paru rzeczach. Podczas wykonywania ćwiczeń nie zapominaj o równomiernym i naprzemiennym oddechu, gdyż to właśnie jest klucz do tego, aby efekty były zadowalające. Zamiast jechać gdzieś samochodem, a nie jest to miejsce oddalone zbyt daleko, a i pogoda w miarę na to zezwala, wybierz się tam na piechotę. Co ciekawe, wbij sobie do głowy, że również ćwiczenia relaksacyjne, choć na takie nie wyglądają, również wpływają korzystnie na sprawność ciała.
Z pewnością wieczorny spacer jest bardzo uspokajający i wyciszający, więc spróbuj się o tym od czasu do czasu przekonać. Jeśli mieszkasz w bloku, gdzie jest winda, to nie zapomnij również, że są tam schody, które „po coś” zostały jednak stworzone. Nie idź zatem na łatwiznę, tylko rusz swoje „cztery litery” w odpowiednim kierunku… Można wybrać rower, zimą narty, rolki, snowboard, siłownię lub wiele innych sportów, które pomogą naszemu organizmowi pozbyć się zbędnych kalorii.
Szczególnie istotne jest, aby dokonywać właściwego napinania i rozluźniania mięśni przy wykonaniu choćby tych najprostszych ćwiczeń. Nawet prasując – spalasz kalorie (180 na godzinę!). Dla porównania, przy biegu długodystansowym tracisz w tym samym czasie 750 kalorii.